Investice do rádiové reklamy dále rostou

Třetí čtvrtletí 2023 vykázalo bylo z pohledu čistých rádiových investic rekordní. Vykázalo meziroční nárůst prodejů rádiové reklamy o téměř 10%.

Investice do rádiové reklamy rostou, meziročně ve 3. čtvrtletí 2023 o téměř 10%

Čisté investice do rádiové reklamy v letošním třetím čtvrtletí dosáhly 315 mil. Kč. Ve srovnání s třetím čtvrtletím loňského roku stouply o téměř 10 %. Letošní třetí kvartál se tak stal nejsilnějším třetím čtvrtletím v historii měření čistých investic. Poprvé se také téměř vyrovnaly investice ve třetím a prvním kvartálu roku (315,2 mil. Kč).

 

Investice do rádiové reklamy rostou, meziročně 3. čtvrtletí 2023 vykázalo růst o téměř 10% Zdroj: Rozhlasová sekce SKMO

 

Provozovatelé rádií odhadují, že zájem o reklamu v rádiu meziročně poroste i v posledním čtvrtletí roku. Současně očekávají, že vzroste i v celoročním srovnání. V reakci na nárůst poptávky a vysoký stupeň rezervovaných kampaní hlavní mediální zastupitelství rádiovou reklamu pro příští rok zdražují. Podrobněji jsme o tom informovali zde.

Čisté investice do rádiové reklamy jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, Radiohouse a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli ze stanicemi odvysílaných objemů.

zdroj: SKMO