Multiplikační efekt rádia v mediálním mixu

Rádio v průměru denně osloví více než 70 % Evropanů. Jeho využití v kombinaci s vizuálními médii má multiplikační efekt.

Multiplikační efekt rádia

Rádio denně v Evropě poslouchá více než 70 % populace, průměrná doba strávená poslechem rádia představuje na evropském regionu 3 hodiny a 19 minut. Vyplývá to z dat asociace EGTA, která zveřejnila při příležitosti nedávného Světového dne rádia, který připadá na 13. února 2021.

Pandemie koronaviru se podle dostupných dat odrazila na nárůstu poslechu rádií (např. ve Velké Británii o 38%). Ve většině evropských zemích je také rádio dlouhodobě nejdůvěryhodnějším médiem.

Dostupné výzkumy také ukazují, že rádio většinou posluchači přijímají v momentě, kdy nesledují žádnou obrazovku. Podle zprávy Nielsen Audio Report se 79 % příjmu audio obsahu odehrává v momentě, kdy posluchači nemohou sledovat vizuální média. Podle dat EGTA přináší rádiová reklama v kombinaci s vizuální reklamou větší účinnost a vyšší schopnost vybavení si reklamy.

K pozitivům rádiové reklamy také patří vysoká míra aktivace, návratnost investic a možnosti dobrého cílení. 

zdroj: Egta