Investice do rádiové reklamy překonávají očekávání

Třetí čtvrtletí 2022 bylo z pohledu čistých rádiových investic nejrychleji rostoucím kvartálem za poslední roky. Letošní investice zákazníků do rádiové reklamy tak překonávají předcovidovou úroveň.

Investice do rádiové reklamy překonávají předcovidovou úroveň

Čisté investice do rádiové reklamy v letošním třetím čtvrtletí dosáhly 287,6 mil. Kč a přesáhly tak úroveň před covidem. Naposledy se průzkum čistých investic realizoval před dvěma lety, proto se srovnání vztahuje ke třetímu čtvrtletí 2019. Ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2019 se letošní investice navýšily o 8 %.

Podle rozhlasových provozovatelů se dařilo růst ve všech měsících třetího kvartálu, když oproti předchozím rokům významně posílily investice v srpnu. Na předcovidovou úroveň se investice do rádiové reklamy vrátily už v prvním čtvrtletí a v průběhu roku tempo růstu postupně nabíralo na síle. Tradičně nejsilnější bylo druhé čtvrtletí, ale nejvyšší nárůst investic vykazuje třetí kvartál 2022.

 

Zdroj: Rozhlasová sekce SKMO

 

Rádioví provozovatelé celkově odhadují, že rok 2022 skončí růstem oproti roku 2019. Domnívají se dokonce, že letošní rok bude z pohledu čistých investic zřejmě nejsilnějším za posledních osm let.

Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, RADIOHOUSE a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli odvysílaných objemů. Zveřejněny byly u příležitosti prezentace výsledků výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt odborné veřejnosti.

zdroj: SKMO