Investice do rádiové reklamy jsou rekordní

Rok 2022 byl z pohledu čistých rádiových investic rekordním. Celkové investice zákazníků do rádiové reklamy překonaly předcovidovou úroveň.

Investice do rádiové reklamy v roce 2022 jsou rekordní

Čisté investice do rádiové reklamy v posledním loňském čtvrtletí činily 530 mil. Kč a celkově za celý rok 2022 dosáhly hodnoty 1,63 miliardy Kč. Přesáhly tak úroveň před covidem a je to vůbec nejlepší výsledek za celou dobu, kdy provozovatelé rádií čisté investice zveřejňují (činí tak od roku 2013, v covidovém období let 2020 a 2021 investice nezveřejňovali). Oproti předcovidovému roku 2019 se v roce 2022 investice navýšily o 1,3 %.

Růst čistých investic do rádiové reklamy v letech 2016 až 2022 Zdroj: Rozhlasová sekce SKMO

Podle rozhlasových provozovatelů se na předcovidovou úroveň se investice do rádiové reklamy vrátily už v prvním čtvrtletí a v průběhu roku tempo růstu postupně nabíralo na síle. Nejvyšší nárůst investic +8% vykazoval třetí kvartál 2022.

Srovnání čistých investic do rádiové reklamy po čtvrtletích Zdroj: Rozhlasová sekce SKMO

Nejvíce v roce 2022 rostly investice v segmentu maloobchodu potravin, e-shopů, financí. Klesaly v oblasti automobil, stavebnictví a HR.

Rádioví provozovatelé zatím vnímají vývoj v prvním čtvrtletí letošního roku jako srovnatelný s rokem 2022. S určitou opatrností predikují, že letošní rok bude z pohledu čistých investic podobný jako loňský. 

Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, RADIOHOUSE a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli odvysílaných objemů. Zveřejněny byly u příležitosti prezentace výsledků výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt odborné veřejnosti.

zdroj: SKMO