Ceny od ledna zvýší RADIOHOUSE i Media Club

Mediální zastupitelství RADIOHOUSE i Media Club se rozhodla navýšit ceny. Zadavatelé musí počítat s tím, že si od ledna 2023 za rádiovou reklamu na zastupovaných stanicích připlatí.

RADIOHOUSE a Media Club chystají zdražování

RADIOHOUSE

Mediální zastupitelství RADIOHOUSE, které obchodně zastupuje Rádio Blaník, Hitrádia, Fajn rádio, Rock rádio a dalších zhruba 40 stanic, vydává nový ceník rádiové reklamy s platností od 1. ledna 2023. Cenové změny jsou pro jednotlivé produkty různé, hlavní produkt RH Total zvyšuje cenu reklamy meziročně o 10%

 „V průběhu roku 2022 jsme zaznamenali zvýšený zájem o rozhlasovou reklamu v obecné podobě a zároveň analyzovali detail poptávky dle produktů. Našim cílem do příštího roku je přinést zadavatelům možnost rovnoměrně komunikovat napříč portfoliem RADIOHOUSE, a to za férové ceny,“ říká Štěpán Ryska, jednatel společnosti RADIOHOUSE.

Jednotlivé produkty RADIOHOUSE prošly podrobnou revizí obsahovou i cenovou. Základní portfolio zůstává beze změn, opírá se o celoplošné produkty RH Total, RH Výběr a kupláže Hitrádio (Hitrádio Plus), Blaník (Blaník Plus), Rock rádio (Rock rádio Plus) a Fajn rádio.

RH Total je vlajkovou lodí obsahující všechna vlastněná a zastupovaná rádia a poskytuje rovnoměrné pokrytí napříč sociodemografickými skupinami v rámci celé ČR. „V rámci svého složení primárně odráží významné posilování Rádia Blaník, které nejen že roste v poslechovosti, ale zároveň potvrzuje pozici jedničky v podílu na trhu komerčních rozhlasových stanic. V produktu RH Total dobře zrcadlí celoplošné potřeby zadavatelů a doplňuje jedinečnou regionalitu Hitrádií a všech dalších rozhlasových stanic v kupláži,“ vysvětluje Karel Friml, ředitel divize národního obchodu RADIOHOUSE.

Ceník platný od 1.1.2023 je dostupný zde, další informace tady

Media Club

Mediální zastupitelství Media Club, které obchodně zastupuje Evropu 2, Frekvenci 1, Rádio KISS, Rádio BEAT, Country Rádio a dalších 7 stanic, také vydává nový ceník rádiové reklamy s platností od 1. ledna 2023. Na hlavním produktu Radio United total představuje navýšení oproti letošním cenám 8%.

Media Club přistupuje k navýšení ceny druhý rok po sobě, když loni tak učinil až po dlouhých 12 letech. „Přestože jsme loni v září zvýšili cenu, tak náš reklamní prostor je stále vyprodaný. Podařilo se nám sice trochu uvolnit vytížení reklamního prostoru, pořád ale není situace komfortní,“ zdůvodňuje obchodní ředitel Jan Čadek. Ohlášené zvýšení reklamních cen ale nesouvisí s obecným růstem spotřebitelských cen. Je dáno spíše snahou Media Clubu cenově narovnat disproporce mezi jednotlivými rádii a také reagovat na vysokou poptávku po rádiové reklamě. 

Navýšení cen není jednotné pro všechna rádia, ale změna ceny se na jednotlivých rádiích projevuje různě. Například pro nadregionální Kiss, jehož poslechovost roste, činí meziroční zdražení až 36 %. Na Evropě 2, která je rovněž často poptávanou stanicí, se cena zvýší o 15 %. Vedle navýšení reklamních cen se Media Club snaží snižovat i slevy, které klienti nákupem rádií v rádiových balíčcích získávají. 

Do příštího roku vstoupí Media Club se stejným složením rádiových balíčků a také zastupovaných rádií jako v letošním roce.

Ceník platný od 1.1.2023 je dostupný zde, další informace tady.

zdroj: RADIOHOUSE, Media Club