Zvýšení poplatků a omezení reklamy pro Český rozhlas

Senátem prošla velká mediální novela, která zvyšuje zvyšuje příjmy Českého rozhlasu z poplatků a současně omezuje možnosti jeho příjmů z prodeje reklamy a sponzoringu.

Rozhlasový poplatek se zvyšuje o 10 Kč na 55 Kč, velká mediální novela vstupuje v platnost a zároveň zkracuje Českému rozhlasu čas pro vysílání reklam a sponzoringu

Měsíční rozhlasové poplatky se od letošního května zvyšují o 10 Kč na 55 Kč. Zároveň se okruh poplatníků rozšiřuje o domácnosti s přístupem k internetu i v případě, že klasický rozhlasový přijímač nemají. Osvobozeny naopak jsou firmy do 25 zaměstnanců. Poplatky nebyly valorizovány v případě rozhlasu od roku 2005. V budoucnu se ale rozhlasový poplatek bude zvyšovat automaticky, a to v závislosti na míře inflace, pokud tato překročí 6 procent.

Společně se zvýšením poplatku se Českému rozhlasu výrazně snižuje limit pro vysílání reklamy a sponzoringu. Nově se souhrnně nazývají „obchodní sdělení“ a ČRo bude moci na celoplošných stanicích vysílat tato obchodních sdělení nejvýš minutu (oproti dosavadních tří minut) za den. Na svých regionálních stanicích pak místo pěti minut bude mít pro obchodní sdělení jen minuty dvě. Limity navíc rozhlas nebude moci mezi svými stanicemi jakkoli převádět nebo je kumulovat.

Zároveň novela veřejnoprávnímu médiu zapovídá umisťování obchodních sdělení na vlastních internetových stránkách.

zdroj: PS ČR