Investice do rádiové reklamy mírně vzrostly

Třetí čtvrtletí 2024 bylo z pohledu prodeje rádiové reklamy obdobím mírného meziročního růstu. Čisté rádiové investice vzrostly o 0,7%.

Investice do rádiové reklamy rostou, meziročně ve 3. čtvrtletí 2024 opět mírně vzrostly na 317 miliónů Kč

Čisté investice do rádiové reklamy v letošním třetím čtvrtletí dosáhly 317 mil. Kč. Ve srovnání s třetím čtvrtletím loňského roku stouply o mírných 0,7 %. Třetí čtvrtletí je z hlediska rádiových investic nejslabším obdobím. Díky mírnému meziročnímu nárůstu je letošní třetí kvartál nejsilnějším třetím čtvrtletím v historii měření čistých investic.

 

Investice do rádiové reklamy rostou, meziročně 3. čtvrtletí 2024 vykázalo mírný nárůst o 0,7% Zdroj: Rozhlasová sekce SKMO

 

V uplynulém čtvrtletí rostly zejména sektory zdravotního pojištění, chovatelských potřeb, stavebního materiálu, nábytku a energetiky.  Provozovatelé rádií odhadují, že zájem o reklamu v rádiu meziročně poroste i v posledním čtvrtletí roku a  očekávají, že vzroste i v celoročním srovnání.

V reakci na nárůst poptávky a vysoký stupeň rezervovaných kampaní hlavní mediální zastupitelství rádiovou reklamu pro příští rok zdražují. Podrobněji jsme o navýšení cen rádiové reklamy u Media Clubu informovali zde. Radiohouse plánované zdražení ještě oficiálně neoznámil, jakmile tak učiní, přineseme podrobnosti.

Čisté investice do rádiové reklamy jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO. Jde tedy o údaje Českého rozhlasu, Radiohouse a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách po odečtení slev a bártrů. Neodečítají se bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Vycházejí z fakturovaných a nikoli ze stanicemi odvysílaných objemů.

zdroj: SKMO